Čokoláda a trvale udržitelný rozvoj
497
Výzkumy ukazují, že evropští zákazníci jsou stále více hladoví po čokoládě a jsou ochotni platit za produkty, které jsou získávány zodpovědně ve vztahu ke zdrojům.
Když přijde na čokoládu, kakao a výrobky z nich, trvalá udržitelnost jejich zdrojů získává na důležitosti. Stále více ovlivňuje zákazníkovo rozhodnutí při nákupu a také vnímání značky, kterou kupují. Nový výzkum společnosti Cargill zjistil, že zákazníci stále více vyhledávají produkty z trvale udržitelných důvěryhodných zdrojů a jsou ochotni platit více za značky, které investují do těchto zdrojů, ale také do ekologických a společenských iniciativ, jež odráží to čemu sami věří. Výzkumu se zúčastnilo více než 7 000 zákazníků z 10 evropských zemí. Byl prováděn za účelem získání většího pochopení toho, jak zákazník vnímá trvale udržitelný rozvoj a zda ho vůbec zajímá. A také zákazníkových záměrů a deklarovaného chování při nákupu. Na základě provedeného výzkumu bylo zjištěno, že pro 70% zákazníků, je faktor trvalé udržitelnosti zdrojů důležitý při nákupu potravin. Téměř tři čtvrtiny všech dotazovaných udávali, že pokud se týká nákupu čokolády, preferují pokud pochází z trvale udržitelných zdrojů (Fair-Trade apod.) „Očekávání zákazníků jsou vyšší než kdy předtím," řekl Niels Boetje, Cargill manažer. „Výzkum ukazuje, že zákazníci vyhledávají značky chovající se odpovědně ke zdrojům, které jsou podložené konkrétními a přesvědčivými příběhy a mají hmatatelný dosah v kritických otázkách jako jsou ochrana dětí a eliminace odlesňování." V čokoládovém vesmíru, je zřejmá zákaznická náklonnost k produktům jež jsou v souladu s trvale udržitelným rozvojem. Zatímco chuť a cena zůstávají stále nejdůležitější při rozhodování o nákupu, respondenti v průzkumu dali na stejnou úroveň důležitosti ekologický a společensky trvale udržitelný rozvoj s nutričnímy hodnotami, značkou a předchozí zkušeností s produktem. Zákazníci dále uvedli, že při nákupu jsou limitování nabídkou těchto produktů a jejich označení. Výzkum také ukázal, že zákazníci jsou ochotni platit více za takto označené produkty. A to je dobře. Je vidět, že alespoň někde se svět točí správným směrem. Obchody v ČR již také nabízejí takto označenou čokoládu (Fair-Trade apod.) a cenový rozdíl, dle mého názoru není velký. Ale je na každém z nás, jaký přístup si zvolí.
233
Život je jako bonboniéra. Nikdy nevíš, co tě čeká. A to, co najdete, by vás mohlo skutečně překvapit – sladké, delikátní a oh tak uspokojující!!! Stejně jako fáze života jsou některé čokolády sladké i hořké, světlé či tmavé. Všechny však mají jedno společné. Jsou vynikající.
Pokud peníze „mluví“, pak čokoláda „zpívá“. Štěstí si přeci nekoupíte, ale můžete si koupit...
165
Že je pravidelná konzumace rybího masa požehnáním pro zdraví, není v dnešní době žádné tajemství. Je vědecky podložené a dokázané, že pravidelná konzumace rybího masa pomáhá předcházet mnoha závažným nemocem.
Ryby mají nízký obsah tuku, vysoký obsah bílkovin a jsou vynikajícím zdrojem omega 3 mastných kyselin. Jedna nebo dvě porce týdně – může snížit riziko onemocnění od...
329
Vodní melouny, toto zcela běžné ovoce, které lze zakoupit téměř v každém obchodě s potravinami, se právem řadí mezi nejzdravější potraviny. Vodní meloun je obvykle dost velký, stejně jako jeho zdravotní benefity.
Melouny obsahují až 92% vody, obsahují také velké množství draslíku, vitamínů A, C a B6 a lykopenu, což z melounu dělá nízkokalorické a výživné jídlo. Je zajímavé, že meloun...
266
Vejce jsou považovány za nejvýživnější a nejlevnější dostupnou potravinu. Jsou doslova nabité živinami. Obsahují bílkoviny, nezbytné vitamíny a minerály. Jedno vejce přidá pouze 80 kalorií k vaší denní potřebě kalorií a jen asi pět gramů tuku. Vejce obsahují bílkoviny nejvyšší kvality ze všech potravin a jsou lehce stravitelné. Obsahují všechny esenciální aminokyseliny potřebné pro...