Čokoláda a trvale udržitelný rozvoj
497
Výzkumy ukazují, že evropští zákazníci jsou stále více hladoví po čokoládě a jsou ochotni platit za produkty, které jsou získávány zodpovědně ve vztahu ke zdrojům.
Když přijde na čokoládu, kakao a výrobky z nich, trvalá udržitelnost jejich zdrojů získává na důležitosti. Stále více ovlivňuje zákazníkovo rozhodnutí při nákupu a také vnímání značky, kterou kupují. Nový výzkum společnosti Cargill zjistil, že zákazníci stále více vyhledávají produkty z trvale udržitelných důvěryhodných zdrojů a jsou ochotni platit více za značky, které investují do těchto zdrojů, ale také do ekologických a společenských iniciativ, jež odráží to čemu sami věří. Výzkumu se zúčastnilo více než 7 000 zákazníků z 10 evropských zemí. Byl prováděn za účelem získání většího pochopení toho, jak zákazník vnímá trvale udržitelný rozvoj a zda ho vůbec zajímá. A také zákazníkových záměrů a deklarovaného chování při nákupu. Na základě provedeného výzkumu bylo zjištěno, že pro 70% zákazníků, je faktor trvalé udržitelnosti zdrojů důležitý při nákupu potravin. Téměř tři čtvrtiny všech dotazovaných udávali, že pokud se týká nákupu čokolády, preferují pokud pochází z trvale udržitelných zdrojů (Fair-Trade apod.) „Očekávání zákazníků jsou vyšší než kdy předtím," řekl Niels Boetje, Cargill manažer. „Výzkum ukazuje, že zákazníci vyhledávají značky chovající se odpovědně ke zdrojům, které jsou podložené konkrétními a přesvědčivými příběhy a mají hmatatelný dosah v kritických otázkách jako jsou ochrana dětí a eliminace odlesňování." V čokoládovém vesmíru, je zřejmá zákaznická náklonnost k produktům jež jsou v souladu s trvale udržitelným rozvojem. Zatímco chuť a cena zůstávají stále nejdůležitější při rozhodování o nákupu, respondenti v průzkumu dali na stejnou úroveň důležitosti ekologický a společensky trvale udržitelný rozvoj s nutričnímy hodnotami, značkou a předchozí zkušeností s produktem. Zákazníci dále uvedli, že při nákupu jsou limitování nabídkou těchto produktů a jejich označení. Výzkum také ukázal, že zákazníci jsou ochotni platit více za takto označené produkty. A to je dobře. Je vidět, že alespoň někde se svět točí správným směrem. Obchody v ČR již také nabízejí takto označenou čokoládu (Fair-Trade apod.) a cenový rozdíl, dle mého názoru není velký. Ale je na každém z nás, jaký přístup si zvolí.
198
Med je prvotřídní přírodní produkt z květového nektaru, za který můžeme a musíme děkovat včelám. Lidé sbírali med z plástů již zhruba před 8000 lety a jako lék je med známý nejméně 4000 let. Jeho zdravotní přínosy jsou nepopiratelné a prokázané.
Med je doslova nabitý silnými antioxidanty s antiseptickými a antibakteriálními vlastnostmi. Kromě své nutriční hodnoty je med široce...
412
Anti-aging. Moderní a často používané slovo, které není třeba překládat. Zdomácnělo v mnoha jazycích. Kdo by také chtěl stárnout rychleji než je nutné. A přestože tento proces je neodvratný, existují způsoby jak jej zpomalit. Kouzelný lektvar nespočívá ani tak v užívání „zázračných pilulek” nebo botoxů, ale v jídle, které denně konzumujeme.Pojďme se podívat na některé...
258
Rajče neboli rajské jablko je oblíbená zelenina s vysokým obsahem antioxidantu lykopenu. Rajčata jsou sladká šťavnatá a zdravá. Nebo lépe řečeno, měla by být...V kuchyni mají všestranné využití. Konzumovat je lze buďto samotná nebo jako součást různých druhů jídel.Vhodná jsou do omáček, polévek či salátů. Pro mnohé je rajská polévka nebo omáčka vrcholnou gastronomickou pochoutkou....
598
Matcha tea, po našem „mača čaj” (ne mačo...), je velmi populární. Získal velkou oblibu po celém světě zejména mezi vyznavači zdravého životního stylu. Co se skrývá za jeho názvem? Jak se vyrábí, co obsahuje a jaké konkrétní pozitivní účinky na lidské zdraví má tento čaj?
Svůj původ má v Japonsku. Vyrábí se mletím mladých čajových listů na prášek, díky tomu tento čaj obsahuje...