Čokoláda a trvale udržitelný rozvoj
497
Výzkumy ukazují, že evropští zákazníci jsou stále více hladoví po čokoládě a jsou ochotni platit za produkty, které jsou získávány zodpovědně ve vztahu ke zdrojům.
Když přijde na čokoládu, kakao a výrobky z nich, trvalá udržitelnost jejich zdrojů získává na důležitosti. Stále více ovlivňuje zákazníkovo rozhodnutí při nákupu a také vnímání značky, kterou kupují. Nový výzkum společnosti Cargill zjistil, že zákazníci stále více vyhledávají produkty z trvale udržitelných důvěryhodných zdrojů a jsou ochotni platit více za značky, které investují do těchto zdrojů, ale také do ekologických a společenských iniciativ, jež odráží to čemu sami věří. Výzkumu se zúčastnilo více než 7 000 zákazníků z 10 evropských zemí. Byl prováděn za účelem získání většího pochopení toho, jak zákazník vnímá trvale udržitelný rozvoj a zda ho vůbec zajímá. A také zákazníkových záměrů a deklarovaného chování při nákupu. Na základě provedeného výzkumu bylo zjištěno, že pro 70% zákazníků, je faktor trvalé udržitelnosti zdrojů důležitý při nákupu potravin. Téměř tři čtvrtiny všech dotazovaných udávali, že pokud se týká nákupu čokolády, preferují pokud pochází z trvale udržitelných zdrojů (Fair-Trade apod.) „Očekávání zákazníků jsou vyšší než kdy předtím," řekl Niels Boetje, Cargill manažer. „Výzkum ukazuje, že zákazníci vyhledávají značky chovající se odpovědně ke zdrojům, které jsou podložené konkrétními a přesvědčivými příběhy a mají hmatatelný dosah v kritických otázkách jako jsou ochrana dětí a eliminace odlesňování." V čokoládovém vesmíru, je zřejmá zákaznická náklonnost k produktům jež jsou v souladu s trvale udržitelným rozvojem. Zatímco chuť a cena zůstávají stále nejdůležitější při rozhodování o nákupu, respondenti v průzkumu dali na stejnou úroveň důležitosti ekologický a společensky trvale udržitelný rozvoj s nutričnímy hodnotami, značkou a předchozí zkušeností s produktem. Zákazníci dále uvedli, že při nákupu jsou limitování nabídkou těchto produktů a jejich označení. Výzkum také ukázal, že zákazníci jsou ochotni platit více za takto označené produkty. A to je dobře. Je vidět, že alespoň někde se svět točí správným směrem. Obchody v ČR již také nabízejí takto označenou čokoládu (Fair-Trade apod.) a cenový rozdíl, dle mého názoru není velký. Ale je na každém z nás, jaký přístup si zvolí.
225
V posledních letech celosvětově roste potřeba nutričně zdravých a udržitelných rostlinných potravin. Dýně a zejména dýňová semínka jsou přesně takovou potravinou. Dýňová semínka jsou bohatým zdrojem bílkovin, vlákniny, nenasycených mastných kyselin, minerálů a vitamínů. Jejich zdravotní přínosy jsou vědecky podložené. Mají antioxidační, protizánětlivé, antidiabetické,...
587
Ryby a mořské plody patří celosvětově k nejvíce obchodovaným komoditám. V mnoha případech je proto velmi složité určit jejich původ, zejména místo výlovu. Ve světě a zejména v USA se během posledních dekád znatelně zvýšil nešvar špatného označování místa původu. Studií na toto téma bylo provedeno více, ale pouze několik z nich se věnuje tomu, jaký dopad mají tyto nekalé praktiky...
331
Zázvor je koření hojně vyžívané zejména v asijských kuchyních. Zázvor však není jen pouhé koření. Má některé jedinečné vlastnosti, jeho zdravotní přínos je značný a v asijském lidovém léčitelství má nezastupitelnou roli. Je běžně a snadno dostupný, čerstvý zázvor lze koupit téměř v každém obchodě s potravinami.
Díky jeho snadné dostupnosti může jeho blahodárného vlivu...
277
Pomeranče jsou nejrozšířenější ze všech citrusových plodů zejména díky jejich úžasné chuti. Sladký pomeranč je skutečná pochoutka. Pomeranče mají široké možnosti využití a to nejen v kuchyni, kdy jsou nejčastěji konzumovány čerstvé, ale nacházejí své uplatnění i v kosmetice. Pleťové masky, obsahující pomerančové aroma voní téměř chutně. S takovou maskou bude i vaše tchýně k ...