hlavni_strana

registrace

  • Čokoláda a trvale udržitelný rozvoj

    497

    Výzkumy ukazují, že evropští zákazníci jsou stále více hladoví po čokoládě a jsou ochotni platit za produkty, které jsou získávány zodpovědně ve vztahu ke zdrojům.

    coko_rozvoj

    Když přijde na čokoládu, kakao a výrobky z nich, trvalá udržitelnost jejich zdrojů získává na důležitosti. Stále více ovlivňuje zákazníkovo rozhodnutí při nákupu a také vnímání značky, kterou kupují. Nový výzkum společnosti Cargill zjistil, že zákazníci stále více vyhledávají produkty z trvale udržitelných důvěryhodných zdrojů a jsou ochotni platit více za značky, které investují do těchto zdrojů, ale také do ekologických a společenských iniciativ, jež odráží to čemu sami věří. Výzkumu se zúčastnilo více než 7 000 zákazníků z 10 evropských zemí. Byl prováděn za účelem získání většího pochopení toho, jak zákazník vnímá trvale udržitelný rozvoj a zda ho vůbec zajímá. A také zákazníkových záměrů a deklarovaného chování při nákupu. Na základě provedeného výzkumu bylo zjištěno, že pro 70% zákazníků, je faktor trvalé udržitelnosti zdrojů důležitý při nákupu potravin. Téměř tři čtvrtiny všech dotazovaných udávali, že pokud se týká nákupu čokolády, preferují pokud pochází z trvale udržitelných zdrojů (Fair-Trade apod.) „Očekávání zákazníků jsou vyšší než kdy předtím," řekl Niels Boetje, Cargill manažer. „Výzkum ukazuje, že zákazníci vyhledávají značky chovající se odpovědně ke zdrojům, které jsou podložené konkrétními a přesvědčivými příběhy a mají hmatatelný dosah v kritických otázkách jako jsou ochrana dětí a eliminace odlesňování." V čokoládovém vesmíru, je zřejmá zákaznická náklonnost k produktům jež jsou v souladu s trvale udržitelným rozvojem. Zatímco chuť a cena zůstávají stále nejdůležitější při rozhodování o nákupu, respondenti v průzkumu dali na stejnou úroveň důležitosti ekologický a společensky trvale udržitelný rozvoj s nutričnímy hodnotami, značkou a předchozí zkušeností s produktem. Zákazníci dále uvedli, že při nákupu jsou limitování nabídkou těchto produktů a jejich označení. Výzkum také ukázal, že zákazníci jsou ochotni platit více za takto označené produkty. A to je dobře. Je vidět, že alespoň někde se svět točí správným směrem. Obchody v ČR již také nabízejí takto označenou čokoládu (Fair-Trade apod.) a cenový rozdíl, dle mého názoru není velký. Ale je na každém z nás, jaký přístup si zvolí.


    Další články z kategorie

    225

    vp122_dynova semoinka (3)

    V posledních letech celosvětově roste potřeba nutričně zdravých a udržitelných rostlinných potravin. Dýně a zejména dýňová semínka jsou přesně takovou potravinou. Dýňová semínka jsou bohatým zdrojem bílkovin, vlákniny, nenasycených mastných kyselin, minerálů a vitamínů. Jejich zdravotní přínosy jsou vědecky podložené. Mají antioxidační, protizánětlivé, antidiabetické,...

    587

    falesna_navnada

    Ryby a mořské plody patří celosvětově k nejvíce obchodovaným komoditám. V mnoha případech je proto velmi složité určit jejich původ, zejména místo výlovu. Ve světě a zejména v USA se během posledních dekád znatelně zvýšil nešvar špatného označování místa původu. Studií na toto téma bylo provedeno více, ale pouze několik z nich se věnuje tomu, jaký dopad mají tyto nekalé praktiky...

    331

    zázvor a zdraví

    Zázvor je koření hojně vyžívané zejména v asijských kuchyních. Zázvor však není jen pouhé koření. Má některé jedinečné vlastnosti, jeho zdravotní přínos je značný a v asijském lidovém léčitelství má nezastupitelnou roli. Je běžně a snadno dostupný, čerstvý zázvor lze koupit téměř v každém obchodě s potravinami.


    Díky jeho snadné dostupnosti může jeho blahodárného vlivu...

    277

    vp89_pomeranče

    Pomeranče jsou nejrozšířenější ze všech citrusových plodů zejména díky jejich úžasné chuti. Sladký pomeranč je skutečná pochoutka. Pomeranče mají široké možnosti využití a to nejen v kuchyni, kdy jsou nejčastěji konzumovány čerstvé, ale nacházejí své uplatnění i v kosmetice. Pleťové masky, obsahující pomerančové aroma voní téměř chutně. S takovou maskou bude i vaše tchýně k ...

    Nastavení soukromíObecné podmínky
    Všechna práva vyhrazena. | Copyright © 2021 - 2025 vareni-peceni.cz