Čokoláda a trvale udržitelný rozvoj
429
Výzkumy ukazují, že evropští zákazníci jsou stále více hladoví po čokoládě a jsou ochotni platit za produkty, které jsou získávány zodpovědně ve vztahu ke zdrojům.
Když přijde na čokoládu, kakao a výrobky z nich, trvalá udržitelnost jejich zdrojů získává na důležitosti. Stále více ovlivňuje zákazníkovo rozhodnutí při nákupu a také vnímání značky, kterou kupují. Nový výzkum společnosti Cargill zjistil, že zákazníci stále více vyhledávají produkty z trvale udržitelných důvěryhodných zdrojů a jsou ochotni platit více za značky, které investují do těchto zdrojů, ale také do ekologických a společenských iniciativ, jež odráží to čemu sami věří. Výzkumu se zúčastnilo více než 7 000 zákazníků z 10 evropských zemí. Byl prováděn za účelem získání většího pochopení toho, jak zákazník vnímá trvale udržitelný rozvoj a zda ho vůbec zajímá. A také zákazníkových záměrů a deklarovaného chování při nákupu. Na základě provedeného výzkumu bylo zjištěno, že pro 70% zákazníků, je faktor trvalé udržitelnosti zdrojů důležitý při nákupu potravin. Téměř tři čtvrtiny všech dotazovaných udávali, že pokud se týká nákupu čokolády, preferují pokud pochází z trvale udržitelných zdrojů (Fair-Trade apod.) „Očekávání zákazníků jsou vyšší než kdy předtím," řekl Niels Boetje, Cargill manažer. „Výzkum ukazuje, že zákazníci vyhledávají značky chovající se odpovědně ke zdrojům, které jsou podložené konkrétními a přesvědčivými příběhy a mají hmatatelný dosah v kritických otázkách jako jsou ochrana dětí a eliminace odlesňování." V čokoládovém vesmíru, je zřejmá zákaznická náklonnost k produktům jež jsou v souladu s trvale udržitelným rozvojem. Zatímco chuť a cena zůstávají stále nejdůležitější při rozhodování o nákupu, respondenti v průzkumu dali na stejnou úroveň důležitosti ekologický a společensky trvale udržitelný rozvoj s nutričnímy hodnotami, značkou a předchozí zkušeností s produktem. Zákazníci dále uvedli, že při nákupu jsou limitování nabídkou těchto produktů a jejich označení. Výzkum také ukázal, že zákazníci jsou ochotni platit více za takto označené produkty. A to je dobře. Je vidět, že alespoň někde se svět točí správným směrem. Obchody v ČR již také nabízejí takto označenou čokoládu (Fair-Trade apod.) a cenový rozdíl, dle mého názoru není velký. Ale je na každém z nás, jaký přístup si zvolí.
520
Ryby a mořské plody patří celosvětově k nejvíce obchodovaným komoditám. V mnoha případech je proto velmi složité určit jejich původ, zejména místo výlovu. Ve světě a zejména v USA se během posledních dekád znatelně zvýšil nešvar špatného označování místa původu. Studií na toto téma bylo provedeno více, ale pouze několik z nich se věnuje tomu, jaký dopad mají tyto nekalé praktiky...
517
Matcha tea, po našem „mača čaj” (ne mačo...), je velmi populární. Získal velkou oblibu po celém světě zejména mezi vyznavači zdravého životního stylu. Co se skrývá za jeho názvem? Jak se vyrábí, co obsahuje a jaké konkrétní pozitivní účinky na lidské zdraví má tento čaj?
Svůj původ má v Japonsku. Vyrábí se mletím mladých čajových listů na prášek, díky tomu tento čaj obsahuje...
432
Jsou sladká, zdravá a chutná. Na světě dnes existuje přibližně 30 000 druhů jablek různých barev a tvarů. Obsahují vše důležité. Vitamíny, minerály a vlákninu. Jejich pěstováni je nenáročné a úroda téměř vždy jistá.
Jablka by zcela jistě neměla chybět ve vašem jídelníčku. Nejzdravější jsou samozřejmě čerstvá a to i se slupkou. Doporučuje se alespoň jedno jablko denně jako...
341
Anti-aging. Moderní a často používané slovo, které není třeba překládat. Zdomácnělo v mnoha jazycích. Kdo by také chtěl stárnout rychleji než je nutné. A přestože tento proces je neodvratný, existují způsoby jak jej zpomalit. Kouzelný lektvar nespočívá ani tak v užívání „zázračných pilulek” nebo botoxů, ale v jídle, které denně konzumujeme.Pojďme se podívat na některé...