Čokoláda a trvale udržitelný rozvoj
427
Výzkumy ukazují, že evropští zákazníci jsou stále více hladoví po čokoládě a jsou ochotni platit za produkty, které jsou získávány zodpovědně ve vztahu ke zdrojům.
Když přijde na čokoládu, kakao a výrobky z nich, trvalá udržitelnost jejich zdrojů získává na důležitosti. Stále více ovlivňuje zákazníkovo rozhodnutí při nákupu a také vnímání značky, kterou kupují. Nový výzkum společnosti Cargill zjistil, že zákazníci stále více vyhledávají produkty z trvale udržitelných důvěryhodných zdrojů a jsou ochotni platit více za značky, které investují do těchto zdrojů, ale také do ekologických a společenských iniciativ, jež odráží to čemu sami věří. Výzkumu se zúčastnilo více než 7 000 zákazníků z 10 evropských zemí. Byl prováděn za účelem získání většího pochopení toho, jak zákazník vnímá trvale udržitelný rozvoj a zda ho vůbec zajímá. A také zákazníkových záměrů a deklarovaného chování při nákupu. Na základě provedeného výzkumu bylo zjištěno, že pro 70% zákazníků, je faktor trvalé udržitelnosti zdrojů důležitý při nákupu potravin. Téměř tři čtvrtiny všech dotazovaných udávali, že pokud se týká nákupu čokolády, preferují pokud pochází z trvale udržitelných zdrojů (Fair-Trade apod.) „Očekávání zákazníků jsou vyšší než kdy předtím," řekl Niels Boetje, Cargill manažer. „Výzkum ukazuje, že zákazníci vyhledávají značky chovající se odpovědně ke zdrojům, které jsou podložené konkrétními a přesvědčivými příběhy a mají hmatatelný dosah v kritických otázkách jako jsou ochrana dětí a eliminace odlesňování." V čokoládovém vesmíru, je zřejmá zákaznická náklonnost k produktům jež jsou v souladu s trvale udržitelným rozvojem. Zatímco chuť a cena zůstávají stále nejdůležitější při rozhodování o nákupu, respondenti v průzkumu dali na stejnou úroveň důležitosti ekologický a společensky trvale udržitelný rozvoj s nutričnímy hodnotami, značkou a předchozí zkušeností s produktem. Zákazníci dále uvedli, že při nákupu jsou limitování nabídkou těchto produktů a jejich označení. Výzkum také ukázal, že zákazníci jsou ochotni platit více za takto označené produkty. A to je dobře. Je vidět, že alespoň někde se svět točí správným směrem. Obchody v ČR již také nabízejí takto označenou čokoládu (Fair-Trade apod.) a cenový rozdíl, dle mého názoru není velký. Ale je na každém z nás, jaký přístup si zvolí.
84
Ibišek je bylina s dlouhou tradicí v lidovém léčitelství, která sahá až do starověkého Egypta, kde byl ibišek známý jako zdroj vitality a krásy. Tradovalo se, že ibišek působí povzbudivě na ženské libido, a proto Egypťané pití ibiškového čaje svým ženám často zakazovali...
Ibišek je nabitý vitamíny, je lahodný, snadno dostupný a bývá běžnou přísadou většiny ovocných čajů. V...
430
Jsou sladká, zdravá a chutná. Na světě dnes existuje přibližně 30 000 druhů jablek různých barev a tvarů. Obsahují vše důležité. Vitamíny, minerály a vlákninu. Jejich pěstováni je nenáročné a úroda téměř vždy jistá.
Jablka by zcela jistě neměla chybět ve vašem jídelníčku. Nejzdravější jsou samozřejmě čerstvá a to i se slupkou. Doporučuje se alespoň jedno jablko denně jako...
183
Průmyslově zpracované potraviny se v dnešní době staly standardem. Mnohé z nich jsou doslova nabité nebezpečnými potravinářskými přísadami, které způsobují zdravotní problémy a komplikace. V tomto článku se dozvíte, jak mohou tyto nebezpečné látky a sloučeniny ovlivnit vaše zdraví. Pokud se jim budete co nejvíce vyhýbat, můžete tak významně snížit riziko vzniku problémů oběhové...
222
Losos je jedním z nejbohatších přírodních zdrojů bílkovin, důležitých aminokyselin a omega 3 mastných kyselin. Obsahuje také relativně menší množství omega 6 mastných kyselin. Bylo prokázáno, že pravidelná konzumace lososího masa, má příznivé účinky na celkový kardiovaskulární systém, oči a mozek.
Losos je také bohatý na důležité vitamíny a minerály. Jsou to zejména vitamín B12,...