Čokoláda a trvale udržitelný rozvoj
427
Výzkumy ukazují, že evropští zákazníci jsou stále více hladoví po čokoládě a jsou ochotni platit za produkty, které jsou získávány zodpovědně ve vztahu ke zdrojům.
Když přijde na čokoládu, kakao a výrobky z nich, trvalá udržitelnost jejich zdrojů získává na důležitosti. Stále více ovlivňuje zákazníkovo rozhodnutí při nákupu a také vnímání značky, kterou kupují. Nový výzkum společnosti Cargill zjistil, že zákazníci stále více vyhledávají produkty z trvale udržitelných důvěryhodných zdrojů a jsou ochotni platit více za značky, které investují do těchto zdrojů, ale také do ekologických a společenských iniciativ, jež odráží to čemu sami věří. Výzkumu se zúčastnilo více než 7 000 zákazníků z 10 evropských zemí. Byl prováděn za účelem získání většího pochopení toho, jak zákazník vnímá trvale udržitelný rozvoj a zda ho vůbec zajímá. A také zákazníkových záměrů a deklarovaného chování při nákupu. Na základě provedeného výzkumu bylo zjištěno, že pro 70% zákazníků, je faktor trvalé udržitelnosti zdrojů důležitý při nákupu potravin. Téměř tři čtvrtiny všech dotazovaných udávali, že pokud se týká nákupu čokolády, preferují pokud pochází z trvale udržitelných zdrojů (Fair-Trade apod.) „Očekávání zákazníků jsou vyšší než kdy předtím," řekl Niels Boetje, Cargill manažer. „Výzkum ukazuje, že zákazníci vyhledávají značky chovající se odpovědně ke zdrojům, které jsou podložené konkrétními a přesvědčivými příběhy a mají hmatatelný dosah v kritických otázkách jako jsou ochrana dětí a eliminace odlesňování." V čokoládovém vesmíru, je zřejmá zákaznická náklonnost k produktům jež jsou v souladu s trvale udržitelným rozvojem. Zatímco chuť a cena zůstávají stále nejdůležitější při rozhodování o nákupu, respondenti v průzkumu dali na stejnou úroveň důležitosti ekologický a společensky trvale udržitelný rozvoj s nutričnímy hodnotami, značkou a předchozí zkušeností s produktem. Zákazníci dále uvedli, že při nákupu jsou limitování nabídkou těchto produktů a jejich označení. Výzkum také ukázal, že zákazníci jsou ochotni platit více za takto označené produkty. A to je dobře. Je vidět, že alespoň někde se svět točí správným směrem. Obchody v ČR již také nabízejí takto označenou čokoládu (Fair-Trade apod.) a cenový rozdíl, dle mého názoru není velký. Ale je na každém z nás, jaký přístup si zvolí.
99
V posledních letech celosvětově roste potřeba nutričně zdravých a udržitelných rostlinných potravin. Dýně a zejména dýňová semínka jsou přesně takovou potravinou. Dýňová semínka jsou bohatým zdrojem bílkovin, vlákniny, nenasycených mastných kyselin, minerálů a vitamínů. Jejich zdravotní přínosy jsou vědecky podložené. Mají antioxidační, protizánětlivé, antidiabetické,...
88
Med je prvotřídní přírodní produkt z květového nektaru, za který můžeme a musíme děkovat včelám. Lidé sbírali med z plástů již zhruba před 8000 lety a jako lék je med známý nejméně 4000 let. Jeho zdravotní přínosy jsou nepopiratelné a prokázané.
Med je doslova nabitý silnými antioxidanty s antiseptickými a antibakteriálními vlastnostmi. Kromě své nutriční hodnoty je med široce...
84
Ibišek je bylina s dlouhou tradicí v lidovém léčitelství, která sahá až do starověkého Egypta, kde byl ibišek známý jako zdroj vitality a krásy. Tradovalo se, že ibišek působí povzbudivě na ženské libido, a proto Egypťané pití ibiškového čaje svým ženám často zakazovali...
Ibišek je nabitý vitamíny, je lahodný, snadno dostupný a bývá běžnou přísadou většiny ovocných čajů. V...
106
Mandlové mléko je nápoj běžně používaný místo klasického kravského mléka. Vyrábí se opékáním a mletím mandlí a jejich následným smícháním s pitnou vodou. Mandlové mléko bývá obohaceno o některé vitamíny a minerály, které se v nápoji přirozeně nevyskytují.
Bylo zjištěno, že mandlové mléko je prospěšnější než mléko mléčné, protože se mnohem méně zpracovává a obsahuje...